Stories MAGAZINE 5 år siden

Team Stories

Lørdagsbrev

Lørdag for noen uker siden delte vi tanker om å drive digital butikk. I dag er det god, gammeldags butikk på gateplan vi tenker på. Noe ganske annet, på absolutt alle plan. Selv om det meste muligens springer ut fra ett hode, er dette så definitivt et felles prosjekt, hvor alle og enhver deltar på mange plan for å kunne presentere, prestere og levere slik vi gjør i dag. Dette gjør seg ikke selv! Og i dag skal besetningen skinne – selveste team Stories!

Det er til sammen tre par hender og tre kloke hoder i tillegg til Irina som alle kjenner fra før, som på hver sin uvurderlige måte holder hjulene i gang og preger førsteinntrykket kundene våre får når de trer inn i vårt lille univers på gateplan.

Vår visjon

Vår visjon er at alle skal føle seg vel hver dag! Ikke bare i plaggene våre men med oss helt enkelt. Vi øver oss hele tiden på å se kunden, lytte til hva kunden sier, avdekke behov og ønsker. Vi øver oss på å vise interesse og dele vår kunnskap med kunden om produktene og opphavet til disse. Vi gjør så godt vi kan for å skape fortrolighet og tillit, over en hyggelig prat eller en kopp te. Vi tar i mot innspill og ideer om produkter vi ikke har men som gjerne ønskes funnet hos oss. Vi legger mye i at alle besøk avsluttes på en hyggelig måte med takk for besøk og nyt plagget ditt hvor enn du skal, og gi lyd om ikke alt er ok. Vi pleier å si at alle skal bli glade når de ser etiketten i nakken på plaggene våre. Stories by Kine skal være synonymt med god kvalitet og plagg kundene våre gleder seg til å bruke, gang på gang.

Vi lever i troen om at et salg er godt bare når kunden er fornøyd, og ikke bare når vi hører at det klinger i kassa!

Bakkemannskapet

Anne Ma og Charlie der de liker seg aller best; i det fri og aldri langt unna Gaustatoppen og familierøttene i Telemark

Anne Ma, som hovedsakelig jobber innen media, har de siste 3 årene steppet inn etter behov. Hun er ansvarlig for at fargepaletten i butikken er tiltalende, variert og interessant. Med dramaturgisk malerpensel, intuisjon og sans, gir hun hyllene nytt liv, og stramme tellekanter. Anne Ma har sin egen stil innen vårt univers av fristilt mote, og bruker klærne våre på sin egen måte. Hun inspirerer både nye og kjente kropper, til å kle seg litt annerledes.

Tiny trives også i det fri og særlig på fjorden eller på Trebåtfestivalen i Risør for eksempel..

Tiny har vi gleden av å ha en gang i uken, torsdager for det meste. Hun begynte å jobbe hos oss for snart to år siden etter at hun hadde forelsket seg i skjortene våre og spesialbestilt en av våre blazere i et stoff vi egentlig ikke hadde i sortimentet, men som vi likevel selvsagt skaffet henne. Til de som ikke allerede vet det – vi elsker å imøtekomme hvis muligheten byr seg. Jakken ble levert og Tiny som kunde var svært fornøyd, og søkte jobb! Tiny er en god lytter og «leser» kundene på en måte de fort føler seg vel sammen med. Hun er også vår uerstattelig ordensgeneral som i stor grad bidrar til å holde butikken representativ slik vi gjerne ønsker, i tillegg til å være oppriktig og selvstendig når vi legger våre hoder i bløt for å justere på visjonen vår eller definere hva vi er, hvem vi er og hvorfor vi er.

Marianne elsker bylivet og alt hva det har å by på, og særlig hvis hun kan ha på seg en av kjolene våre!

Marianne seilte inn på vårparten´19 som siste tilskudd på besetningen med sitt usedvanlige gode humør, kompetanse og generøse vennlighet. Hun ble fort lært opp i symaskinen på bakrommet og er i dag medansvarlig for monogrammeringen på My Style Bags produktene, gjerne også mens kunden venter. Marianne er skjørt- og kjoleelskeren av oss, og viser den delen av produktgruppen på en feminin og flott måte.

Èn scene, flere stories

I en fysisk butikk er det vanskelig å gjemme seg bort, slik vi gjerne kan i en nettbutikk hvor endringer og nye uttrykk bare er et tastetrykk unna. På gateplan er vi synlige og liker å tenke på butikken vår som en scene hvor vi kan spille de stykkene vi liker.

Vi elsker å gjøre vinduene! Med få midler og litt fantasi, ikke så værst eller?
Stories by Kine store front
Fra sommeren 2017 da Parigi kjolen og partykjolen var to av hit´ene.
Stories by Kine store
Dette er fra den spede begynnelse i Eckersbergsgate, med bare to dukker med på flyttelasset

Men det krever helt klart mer av oss, også fysisk. Vi åpner dørene hver dag kl 10, men innen da er butikken støvsuget, vasket, og fettfingre på vinduene i løpet av natten er fjernet. Blomster er vannet eller skiftet vann på, den nylagde skilt-bukken vår med logo (takk til smed Bjørn Tjelle for mangeårig tro tjeneste innen sitt fag) skal bæres ut på fortauet. Kort sagt, det er lite i fysisk butikk som gjør seg selv. Men når det er sagt, er vi alle enige i at det er gøy å leke butikk! Ikke en dag er lik en annen. Menneskemøter finner sted, historiene vi er blitt så glade i deles med glede over en kopp kaffe eller et glass San Pellegrino. Det er her vi får ideene og innspillene. Det er i fysisk butikk retningen tydeliggjør seg. Det er besøkene i fysisk butikk som til slutt utgjør et tverrsnitt av befolkningen vi ønsker å treffe med klærne våre. Og som legger føringer for hvordan vi ønsker å opptre på nett.

Erfaringene i fysisk butikk blir med inn i strategien for vår digitale satsing, og erkjennelsen vi gjør oss over verdien av det personlige, er dermed understreket med to røde streker.

God lørdag!

2019 © Idea Design AS

Handlekurv

Du har ingen produkter i handlekurven.